تحقیق درمورد صاحبان شرکت
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
تحقیق درمورد صاحبان شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:50 | بازدید : 828 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

تحقیق درمورد صاحبان شرکت

دیل مالونی در مورد ورود به شرکت Consumer express (شرکتی که پیشگام شرکت Nutrition for life inter national بود) نگرانی هایی داشت. او سالهای زیادی را صرف ساختن مجموعه ای شامل بیش از 8000 نفر در سازمان دیگری کرده بود. اما یک روز آن شرکت برای همیشه منحل شد. دیل می گوید: « عدم صداقت و مدیریت بد شرکت موجب از هم پاشیده شدن آن شد» بسیاری از افراد مجموعه اش از وضع پیش آمده عصبانی بوده اند و در حالیکه او در انحلال شرکت هیچ نقشی یا تقصیری نداشت، بعضی از افراد او را مقصر می دانستند. حتی دو نفر از ایشان که به زعم خودشان با قطع ناگهانی درآمدشان به خاک سیاه نشسته بودند، دیل را تهدید به مرگ کردند!

در آن زمان دیل دوره سختی را در زندگیش می گذراند اما زندگی دیل پر بود از داستان های غم انگیز. وقتی نوجوان بود به فلج اطفال مبتلا شده بود و برای بدست آوردن سلامتی اش، با بیماری اش مبارزه کرده بود. او و تازه عروسش آپارتمانی را که در آن زندگی می کردند پس دادند، چون دیل نمی توانست از عهده اجاره 425 دلاری آن برآید و قبل از اینکه دوباره وارد یک شرکت بازاریابی شبکه ای شود، (به گفته ی خیلی ها «یک اقدام احمقانه») 350 هزار دلار بدهی بالا آورده بود. اما بازاریابی شبکه ای دقیقاً چیزی بود که دیل برای موفق شدن به آن نیاز داشت. و درست وقتی که دیل داشت به آزادی مالی می رسید، شرکت از هم پاشید!

دیل مالونی به خوبی می دانست که خود بازاریابی شبکه ای هیچ عیب و ایرادی ندارد. او فقط باید شرکت درستی را پیدا می کرد. اما این بار فرق داشت. حالا او تصمیم گرفته بود که وقت بگذارد و قبل از اینکه خودش و بسیاری افراد دیگر را به شرکت جدیدی متعهد کند، در مورد آن شرکت خوب تحقیق کند. دیل با اشاره به خاطرات گذشته اش می گوید: «بین ماه های آوریل و ژوئن سال 1985 در مورد 50 شرکت بازاریابی شبکه ای تحقیق کردم .» وقتی شرکت Consumer Express در شهر لیک چارلز در ایالات لوییزیانا را پیدا کرد، از انتخابش کاملاً مطمئن بود. شرکت فقط 9 ماه بود که فعالیتش را شروع کرده بود.دیل در توضیح میگوید :«اولین چیزی که برایم اهمیت داشت ، صداقت و درستی تیم مدیریتی بود . بنابراین قبل از ورودم به شرکت شخصاً به لیک چارلز رفتم تا صاحبان شرکت را از نزدیک ببینم و در موردشان تحقیق کنم . لیک چارلز شهر کوچکی است بنابر این دوری در شهر زدم و از مردم سوالاتی در مورد بنیانگذاران شرکت پرسیدم و خوشبختانه نتیجه مثبت بود کسانی که آنها را می شناختند درستکار بودن آنها را تایید کردند.» دیل باشهامت با صاحبان شرکت در مورد تضمین دادن برای ادامه فعالیتشان ، عرضه ی کالاها و پرداختن به موقع درآمد توزیع کنندگان صحبت کرد. صاحبان شرکت قول عمل به این موارد ر ا دادند واگر چه دیل می دانست که هیچ تضمینی وجود ندارد ، حرفشان را باور کرد.

دیل در عرض سه یا چهار ماه فعالیت در این شرکت به بهترین توزیع کننده ی آن تبدیل شد! او بیش از 15 سال است که در این شرکت موقعیتش را حفظ کرده و امروز بیش از 40 هزار نفر در سرتا سر دنیا در سازمان فروشش مشغول به کار هستند. با وجود این هیچگاه به بازنشستگی فکر نمی کند. در سال 1998 او کتابی نوشت با عنوان می توانستم از 7000000000 دلار بگذارم اما این کار ر ا نکردم ! که شرح حال تجربیات اوست در بازاریابی شبکه ای . دیل در سال 2000 ،65 ساله شد و عجیب انکه هنوز هم 70 ساعت در هفته کار می کند. او می گوید :« این تجارت به شما تا بخواهید پول می دهد اما همه ی فکرو ذکرتان نباید پول باشد تا موفق شوید .من در این تجارت دارم روی زندگی هایی تاثیر می گذارم که آنها نیز روی زندگی های دیگری و ... به همین ترتیب چه کسی حاضر می شود تجارت به این خوبی را کنا ر بگزارد؟»

اینکه مبادا شرکت تا خرخره در قرض باشد!

به ندرت پیش می آید که شرکتهای نتورک عاری از بدهی باشند. این مسئله طبیعی است. اندکی مقروض بودن بهتر از ته کشیدن موجودی است . بعد از اتمام موجودی شرکت فاتحه ی شرکت خوانده است. مشکلات وقتی شروع می شود که بدهی شرکت آنقدر باشد که شرکت نتواند برای ادامه دادن به فعالیت هایش میزان موجودی کافی را تامین کند . متاسفانه اگر شرکتی غیر دولتی باشد نمی توانید مطمئن شوید که آیا شرکت بدهی زیادی دارد یا نه ، مگر با تحقیق از فروشندگان شرکت مثلاً با پرسیدن سوالاتی مثل « آیا شرکت صورت حسابهای شما را به موقع پرداخت میکند؟» چون فروشندگان غالباً با هم راجع به چند و چون کار شرکت ها صحبت می کنند. اگر شرکت برای پرداختن کمیسیون مشتریاتپن خود به موقع عمل نکرده ، واضح است که وضع مالی شرکت وخیم است یا احتمالاً اکثر موجودی اش را صرف پرداخت بدهی هایش کرده است . اگر شما به این نتیجه رسیدید که کارنامه ی پرداخت کمیسیون شرکت ضعیف بوده است ، به احتمال زیاد باید در اینکه آیا شرکت کمیسیون شما را به موقع پرداخت خواهد کرد تردید کنید.





|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 10
:: بازدید ماه : 561
:: بازدید سال : 1795
:: بازدید کلی : 27543